SOURCE Israel – Blog

SOURCE Israel Blog

גבירותי ורבותי – יש לנו זוכה!

אחרי עשרות אלפי משתתפים שניסו את מזלם באתגר שורשלושים בשביל ישראל בעקבות אוצרות חמיצר ושורש, אחרי שמאות רבות הגיעו לשלב חצי הגמר – הגיעו ביום חמישי, 31.10.19 רק 30 משפחות לאירוע הגמר הגדול שהתקיים בפאב הברל'ה שבלהבות חביבה והזוכה הגדול, לאחר מספר סבבים מול חמיצר בעצמו הוא אלעד טסלר!

אלעד, ספר לנו איך הגעת לאתגר

בתי חגגה השנה בת מצווה ומעבר לכל החגיגות ה"רגילות", תכננתי גם לערוך איתה פעילות איכותית להכרת הארץ וההיסטוריה לחיזוק הזהות היהודית והציונית שלה וכזמן משותף איכותי לחיזוק הקשר בינינו.

לאחר שעם בני הגדול ערכתי לפני כשנתיים וחצי טיול בר מצווה מופלא כשרכבנו יחד באופני שטח במשך 3 ימים את שביל הגולן מהחרמון ועד צמח. זאת הייתה חוויה חזקה מאוד לשנינו ולכל המשפחה שליוותה אותנו.

בחודשים האחרונים חיפשתי רעיון לפעילות באופי דומה אך כזו שתתאים גם לבתי. היא בעצמה ספורטאית בנבחרת האקרובטיקה ומתאמנת כמעט כל יום. מכיוון שהיא הייתה בחו"ל עם הנבחרת שלה וממש היה קשה לנו למצוא במהלך הקיץ זמן פנוי ושהיא בעצם תסכים לבוא איתי… לבסוף קבענו שנצא יומיים בסוכות. אמרתי לעצמי שאם זה לא עכשיו זה כבר לא יקרה. עדיין חיפשתי לדייק את הרעיון. אז קיבלתי מאחי את הקישור למשחק "שורשלושים בשביל ישראל" של חמיצר. מיד הבנתי שזה מה שחיכיתי לו והיה ברור שאנחנו משתתפים במשחק.

בתחילת שנות ה-90, לפני גיוסי לצה"ל, שיחקתי עם אחי באחד ממשחקי המטמון של חמיצר וחרשנו את הארץ אך לא פתרנו אותו במלואו. מאז עקב אילוצי עבודה וזמן לא יצא לי להשתתף בחידונים אלו ותמיד אמרתי לעצמי שמתישהו צריך לחזור לזה.

ישבנו בבית לנסות לפתור כמה שיותר חידות באזור מגורינו – מהצפון ועד המרכז ע"מ שנדע לאן לנסוע. יצאנו ליומיים, בתי ואני – להתחיל לחפש את הפתרונות בשטח כאשר אני נוהג והיא מנווטת (במפה, בלי וויז).

ביקרנו בפסל "הארי השואג", בבית הקברות של כפר גלעדי ובשביל הפצועים לתל חי, משם עלינו ל"מצפור בניה" במשגב עם לארוחת בוקר זוגית שבה בתי הייתה השפית הראשית ולתצפית על אצבע הגליל החרמון ודרום לבנון. זה לא מקום שנכלל בחידון אך מקום יפה ונעים בדרך.

משם הגענו למצודת כח, הלכנו לחורשת הנופלים, טיילנו לעין חממה ועשינו את שביל הפסגה במירון, עברנו במושבה מצפה, ולעת ערב הגענו למשק יונאי בכפר חסידים וחזרנו הביתה.

למחרת פתחנו את היום בסיור בשמורת נחל מערות, בילוי בגן לאומי אפולוניה, טיול על גדות הירקון בגן הלאומי מקורות הירקון המקסים וסיימנו במגדל צדק בראש העין שנמצא בשיפוצים ובדיעבד לא היה קשור לחידון…

ואחרי שהבנת שעברתם את השלב הראשוני?

אז השגתי את כל מה שרציתי כבר בשלב הראשון של החידון ומאז כל השאר היה בונוס. משם פשוט זרמנו עד השלב האחרון והזכייה בפרס…

עלינו לשלב חצי הגמר. אמרו שלא צריך להתכונן. את הפרטים על שורש כבר ידעתי מהשלב הראשון. אז הדבר היחידי שעשיתי – ישבתי חצי שעה ועברתי על כל מפת שביל ישראל ע"מ ל"צלם" לזכרון שלי איפה בדיוק עובר כל התוואי שלו. ואז הגיע הטלפון משורש שעלינו לגמר.

לארוע הגמר – בברל'ה – הגענו 4 – קרן אשתי, אחי נדב, גיסי אהוד סוריאנו ואני. הילדים ממש לא היו מוכנים לבוא. זה נפל להם על אימוני הספורט ואין סיכוי שהם מחמיצים אימון. לבתי זה היה יומיים לפני הופעה מרגשת באליפות אירופה באקרובטיקה בחולון…

כשחמיצר עבר על רשימת 30 המשפחות שהגיעו ואמר שאת רוב השמות הוא מכיר – הבנו שאנחנו מתמודדים מול "אריות חמיצר" – פותרי חידות ותיקים.

בסיום שלב החידות הזהות לאחר שפתרנו שאלה אחת בלבד מתוך השלוש אמרנו לעצמנו שלפחות הרווחנו א. ערב והופעה של קטורזה…

ואז שחמיצר הקריא את שמי בעשרת האחרונים – זה כבר התחיל להיות רציני.

אחרי עוד 2 שלבים , נשארנו על הבמה שלושה בלבד.

ואז כשחמיצר אמר שהחידה האחרונה היא למצוא מתוך רשימה של 30 מקומות בארץ, אחד בלבד שלא ממוקם על שביל ישראל, אמרתי לעצמי שזה היום שלי ואין מצב שאני לא מנצח (הרי זה הדבר היחידי שאליו התכוננתי לפני…).

שיצאנו הבייתה והתקשרנו לילדים לספר שזכינו הם לא האמינו לנו… עד שהגענו הביתה חשבו שעבדנו עליהם…

תודה כמובן לכל המשפחה המורחבת שכל אחד תרם את חלקו בדרך ושבלעדיהם לא הייתי מגיע לשלב הגמר.

מאז שיצאו לשוק סנדלי שורש תמיד היה לי לפחות זוג אחד כאלו (היום שלושה). כמובן שכל המשפחה מצויידת בסנדלים כאלו. אפילו ביקרנו כמה פעמים בחנות המפעל בטירת הכרמל. אך אני מודה שלא הכרתי לעומק את חברת שורש ואת ההיסטוריה שלה.

אז רציתי להודות לכם, חברת שורש ודן חמיצר על המשחק המצויין שארגנתם, אשר היה ניכר בו שהוא נהגה והוכן ע"י מי שמכל ליבו רוצה שאנשים יצאו מהבית ויכירו את הארץ ובאופן נדיר לא ניכרו בו סממנים מסחריים ונסיון שיווקי בוטה.

מעבודתי כיום כסמנכ"ל במפעל עץ ותיק בתעשייה אני מכיר את האתגרים בקיום תעשייה ישראלית כחול-לבן ומעריך אותכם עכשיו כפליים. יישר כח.

תודה מבטיח לשלוח תמונות מאפריקה.